Vyšetření na podoskopu

• Celkové vyšetření nohou zhodnotí nejen stav dané oblasti, ale může pomoci vysvětlit např. i příčiny bolestí páteře.

Co je to podoskop?

Podoskop je diagnostický přístroj, využívající polarizované světlo k odhalení vad nohou. Na podoskopu může být vyšetřena osoba jak dětského, tak i dospělého věku. Jelikož děti rychle rostou a dětské nohy se dynamicky mění, včasné odhalení jakékoliv odchylky je velmi důležité. Přínosný je také u sportovců v rámci prevence zatížení nohou při fyzické aktivitě, výběru vhodné obuvi a předcházení zranění.

Co obnáší vyšetření?

Vyšetření je velice jednoduché a nebolestivé. Stačí vystoupit na skleněnou desku. Pod skleněnou deskou je zrcadlo. Základna podoskopu je jen zhruba 20 cm vysoká, a proto umožní snadný výstup jak dětem, tak i lidem s pohybovými problémy. Poté co se chodidla dotknou speciálně osvětleného akrylátového povrchu přístroje, vzniká na jeho spodní straně charakteristicky snímek, na základě, něhož posuzujeme stav statiky a dynamiky nohou.

Když stojí pacient na podoskopu, sledujeme a hodnotíme postavení pat, zatížení chodidel a jejich částí a stav nožní klenby nejdříve ve statické a poté i dynamické pozici. Dynamicky se nohy vyšetřují ve stoji na jedné noze, ve stoji na špičkách a na patách. Hodnotí se celkové držení těla, postavení pánve, stav páteře. Díky získanému snímku lze určit vady nohou a určit i jejich příčinu.

Kde vyšetření provádíme?

Palackého 117
277 46 Veltrusy

Délka vstupní diagnostiky a konzultace je 1 hodina a čeká Vás:

• Diagnostika chodidla na přístroji podoskop.
  • Analýza chůze.
  • Ukázka cviků + zaučení v terapii.
  • Celkové vyšetření pohybového aparátu a pohybových stereotypů fyzioterapeutem.
  • Doporučení správných pomůcek na cvičení a prevenci.
  • Tejpování.
  • Doporučení vhodné obuvi.

INFORMACE PRO VÁS

Fyzioporadna