Vyšetření na podoskopu

• Celkové vyšetření nohou zhodnotí nejen stav dané oblasti, ale může pomoci vysvětlit např. i příčiny bolestí páteře.

Co je to podoskop?

Podoskop je diagnostický přístroj, využívající polarizované světlo k odhalení vad nohou. Na podoskopu může být vyšetřena osoba jak dětského, tak i dospělého věku. Jelikož děti rychle rostou a dětské nohy se dynamicky mění, včasné odhalení jakékoliv odchylky je velmi důležité. Přínosný je také u sportovců v rámci prevence zatížení nohou při fyzické aktivitě, výběru vhodné obuvi a předcházení zranění.

Co obnáší vyšetření?

Vyšetření je velice jednoduché a nebolestivé. Stačí vystoupit na skleněnou desku. Pod skleněnou deskou je zrcadlo. Základna podoskopu je jen zhruba 20 cm vysoká, a proto umožní snadný výstup jak dětem, tak i lidem s pohybovými problémy. Poté co se chodidla dotknou speciálně osvětleného akrylátového povrchu přístroje, vzniká na jeho spodní straně charakteristicky snímek, na základě, něhož posuzujeme stav statiky a dynamiky nohou.

• Když stojí pacient na podoskopu, sledujeme a hodnotíme postavení pat, zatížení chodidel a jejich částí a stav nožní klenby nejdříve ve statické a poté i dynamické pozici. Dynamicky se nohy vyšetřují ve stoji na jedné noze, ve stoji na špičkách a na patách.
  • Hodnotí se celkové držení těla, postavení pánve, stav páteře. Díky získanému snímku lze určit vady nohou a určit i jejich příčinu.

Kde vyšetření provádíme?

Palackého 117
277 46 Veltrusy

Délka vstupní diagnostiky a konzultace je 1 hodina a čeká Vás:

• Diagnostika chodidla na přístroji podoskop.
  • Analýza chůze.
  • Ukázka cviků + zaučení v terapii.
  • Celkové vyšetření pohybového aparátu a pohybových stereotypů fyzioterapeutem.
  • Doporučení správných pomůcek na cvičení a prevenci.
  • Tejpování.
  • Doporučení vhodné obuvi.

Ceník ordinace

Vstupní diagnostika
(nový klient)
1200 Kč / 1 hod
Opakovaná návštěva
(kontrola)
1000 Kč / 1 hod
Každých započatých 15 minut navíc
250 Kč
Storno poplatek
Pokud nebudete moci dorazit, prosíme o omluvu nejpozději 24 hodin předem. Pokud se v ordinaci neomluvíte, budeme Vám účtovat 50 % storno poplatek. Děkujeme za pochopení!
50 % z ceny

Do vstupní diagnostiky a následné kontroly patří péče v naší fyzio ordinaci, kterou bude Váš stav vyžadovat. Zahrnuje dle uvážení fyzioterapeuta analýzu na podoskopu popř. podosmartu, individuální fyzioterapii a péči či konzultaci.

Ceny jsou platné od 1.3.2024.